Metody zarządzania i postępowania z wzorcami – wzorce referencyjne, wyznaczanie mocy wzorców, stabilność roztworów i odczynników

W czasie szkolenia Uczestnicy zdobędą lub poszerzą wiedzę m.in. w następujących obszarach:

  1. Wymagania dla wzorców referencyjnych w farmacji – podejście wg EP, USP
  2. Wymagania GMP dla wzorców referencyjnych
  3. Nadzór na wzorcami referencyjnymi
  4. Przygotowywanie wzorców referencyjnych
  5. Wyznaczanie mocy wzorca – wybór metody standaryzacji
  6. Określenie kryteriów akceptacji do standaryzacji wzorca
  7. Stabilność roztworów wzorców i odczynników

Rozwój metody uwalniania

W trakcie szkolenia zostaną omówione m.in. następujące zagadnienia:

  • Dostępność farmaceutyczna i rola badania uwalniania
  • Aparaty do badania uwalniania
  • Wymagania farmakopealne
  • Opracowanie metody badania uwalniania
  • Czynniki wpływające na uwalnianie – wpływ substancji pomocniczych, starzenie produktu, odgazowanie medium, dobór filtra, próbkowanie manualne vs automatyczne
  • Walidacja metody uwalniania
  • Dyskryminacyjność metody badania uwalniania, ustalanie specyfikacji
  • Porównywanie profili uwalniania w dokumentacji rejestracyjnej
  • Elementy korelacji in-vivo – in vitro

Walidacja metod analitycznych

W trakcie szkolenia Uczestnicy dowiedzą się:

  • Jak poprawnie ustawić kryteria akceptacji w zależności od przeznaczenia metody
  • Jak dobrać roztwór do sprawdzenia przydatności układu chromatograficznego (SST – system suitability test)
  • Jak wyznaczać współczynniki korekcyjne dla zanieczyszczeń
  • Jak walidować metody dedykowane do badań stabilności
  • Jakie są wymagania dokumentacyjne związane z procesem walidacji metod analitycznych
  • W jaki sposób opracować wyniki korzystając z narzędzi statystycznych
  • Jak optymalnie zaplanować zakres badań przy transferze metod analitycznych
  • Jak ustalać kryteria akceptacji przy transferze metod
  • Jakie są wymogi dokumentacyjne przy transferze na różnych rynkach
  • Jakie są najczęstsze błędy podczas walidowania metod analitycznych
  • Jak postępować przy rewalidacji metod analitycznych

Redukcja analiz dla materiałów wyjściowych i opakowaniowych w przemyśle farmaceutycznym

W trakcie szkolenia Uczestnicy m.in. dowiedzą się:

  • Jakie są wymagania prawne dotyczące zredukowanego testowania materiałów wyjściowych i opakowaniowych
  • Jak proces kwalifikacji dostawców wpływa na redukcję analiz
  • Jak zoptymalizować procedury pobierania próbek i testowania dla API oraz substancji pomocniczych
  • W jaki sposób wdrożyć i monitorować proces redukcji analiz
  • Jak udokumentować zredukowane testowanie
  • Jak oszacować korzyści finansowe płynące z redukcji analiz

Efektywne prowadzenie szkoleń dla pracowników produkcji z metodą TWI

Efekty uzyskane dzięki udziałowi w warsztacie:

  • Zapoznanie Uczestników z podstawami psychologii procesów uczenia się i utrwalania pożądanych postaw oraz zachowań u osób szkolonych
  • Wykształcenie praktycznych umiejętności przekazywania wiedzy, korygowania błędów i dokonywania rzetelnej oceny
  • Poszerzenie wiedzy na temat budowania szkolenia/warsztatu/instruktażu i standardów z tym związanych
  • Poznanie barier językowych, z którymi osoby szkolące mogą się spotkać w przekazywaniu informacji w trakcie szkolenia/instruktażu
  • Poznanie metody TWI (Training Within Industry)
  • Zrealizowanie wielu praktycznych ćwiczeń indywidualnych i w podziale na grupy, w trakcie których Uczestnicy będą obserwowali jak ich zachowanie w roli osób szkolących będzie wpływało na osoby szkolone, cały czas z informacją zwrotną od Trenera prowadzącego zajęcia, jakie zachowania/ komunikaty można jeszcze doskonalić
  • Przećwiczenie w bezpiecznych warunkach trudnych sytuacji, które mogą się pojawić w trakcie prowadzenia zajęć
  • Przygotowanie Uczestników do skutecznego, samodzielnego prowadzenia szkoleń/warsztatów/instruktażu

Badania trwałości produktu leczniczego i substancji czynnej z analizą wyników OOX

W trakcie szkolenia Uczestnicy m.in. dowiedzą się:

  • Jak interpretować wytyczne dotyczące prowadzenia badań stabilności
  • Jak w praktyce sprostać wymaganiom dotyczącym fotostabilności substancji czynnej i produktu gotowego
  • Jak przygotować optymalny Plan Badań Stabilności
  • Jak postępować w przypadku zmian w trakcie trwania programu badań stabilności
  • Jakie korzyści i zagrożenia wynikają z zastosowania redukcji badań
  • W jaki sposób uzasadnić zastosowanie redukcji w Urzędzie Rejestracji – przykłady zatwierdzone przez UR
  • Jak analizować i postępować z wynikami OOE, OOT i OOS w badaniach stabilności
  • Jak zapewnić stabilność użytkową produktów płynnych jałowych, płynnych nie jałowych i form stałych
  • Jakie badania należy wykonać dla warunków przechowywania produktów luzem i transportu
  • Jak postępować z odchyleniami w transporcie i magazynowaniu

Bezpieczeństwo pracy w przemyśle – system LOTO i bezpieczne interwencje

W trakcie szkolenia Uczestnicy m.in. dowiedzą się:

  • Czym jest system LOTO
  • Jakie są korzyści płynące z LOTO
  • Jakie regulacje prawne polskie i UE obowiązują
  • Jakie są zasady wdrożenia LOTO: dokumentacja, procedury i instrukcje, identyfikacja i oznaczenie
  • Jak powinna wyglądać organizacja pracy z systemem LOTO
  • Jak wyglądają audyty kontrolne
  • Jakie są rodzaje sprzętu LOTO
  • Co robić w sytuacji przypadkowego uruchomienia

Skuteczne rozwiązywanie problemów dla kadry zarządzającej

Uczestnicy w trakcie warsztatu poszerzą wiedzę w następujących obszarach:

  • Jak radzić sobie z problemami dotyczącymi barier decyzyjnych działające-go zespołu w obecnych warunkach (popademicznych i konfliktu zbrojnego za wschodnią granicą)
  • Jak radzić sobie z rutyną współpracowników i podwładnych – sposoby zapewniania równowagi pomiędzy rutyną a kreatywnością
  • Indywidualne bariery decyzyjne, czyli dlaczego bywamy dla siebie kotwicą
  • Pułapki w procesach decyzyjnych, z którymi możemy się spotkać i jak ich unikać
  • Informacja na czas i prawdziwa – narzędzie niezbędne w podejmowaniu decyzji
  • Proces komunikacji a zachowania i postawy pracowników w sytuacjach zmiany – pandemia, po pandemii i konflikt zbrojny za wschodnią granicą
  • Rola przełożonego w sytuacjach konfliktowych
  • Źródła obecnych konfliktów w zespole – warunki (pandemia, zagrożenie wojną, powrót po pandemii), postawy i wynikające z nich zachowania, podejścia różnych generacji do pracy, presja czasu i zadań oraz inne
  • Konwencjonalne i niekonwencjonalne techniki rozwiązywania, łagodzenia i dominowania w sytuacjach konfliktowych

Jak podnosić bezpieczeństwo pracy i motywować opornych Liderów i Pracowników

W trakcie szkolenia Ekspert omówi i przećwiczy z Uczestnikami m.in.:

  • Jak wybierać pracowników do bycia promotorem safety w funkcjach niedyscyplinarnych
  • Dlaczego Liderzy bardzo często „stronią” od tematów związanych z bezpieczeństwem
  • Czym jest motywacja i jakie narzędzia będą oddziaływać na Liderów / Pracowników w obszarze bezpieczeństwa
  • Nastroje społeczne / grupowe w programach nagród i kar w BHP
  • Nowoczesne podejście do bezpieczeństwa – czy to dobry motywator dla opornych…
  • Piramidę zarządzania bezpieczeństwem – jak w organizacji stworzyć odpowiedzialność za BHP na poziomie wartości
  • Narzędzia motywacyjne dedykowane różnym profilom psychologiczno-nawykowym pracowników – ćwiczenia praktyczne na 12 przykładach po wcześniejszym przesłaniu materiału treningowego
  • Narzędzia do dyspozycji kadry kierowniczej i Liderów niezbędne w procesie budowania kultury bezpieczeństwa pracy – przekrój przez nowe metody szkoleniowe i funkcje angażujące – analiza benchmarkingowa
  • Bezpieczeństwo wartością – rozwój umiejętności miękkich u Liderów

Plan sukcesji – trwałość Twojego biznesu rodzinnego

Zagadnienia wydarzenia:

  • Jak w przyszłości Twoja rodzina będzie się opierała o Twój dzisiejszy, rosnący biznes?
  • Jak Twoja firma może być dalej „Twoja” nawet, gdy przejdziesz na emeryturę biznesową? Jak się przygotować na zagrożenia w procesie sukcesji?
  • Czy zewnętrzny kryzys może zabić sukcesję, czy raczej ją wzmocnić?

EFEKTY UZYSKANE DZIĘKI UDZIAŁOWI W WARSZTACIE:

  • Zbudowanie wstępnej strategii sukcesji dla mnie, mojej rodziny i firmy
  • Zaplanowanie poszczególnych działań w projekcie sukcesji
  • Przygotowanie się na zagrożenia na drodze sukcesji
  • Zabezpieczenie się na kryzys zewnętrzny i jego wykorzystanie w czasie sukcesji
  • Wymiana doświadczeń z praktykami biznesu

Działania wyjaśniające i identyfikacja przyczyn problemu w laboratoriach Kontroli Jakości

W trakcie szkolenia Uczestnicy dowiedzą się:

  • Jakie są aktualne wymagania dotyczące zgodności z przepisami GMP, MHRA i FDA w zakresie prowadzenia i dokumentowania działań, w tym z nowym przewodnikiem MHRA dotyczącym prowadzenia działań wyjaśniających
  • Jakie są możliwe strategie określania przyczyn źródłowych
  • Jak dokumentować cały proces i jak stworzyć optymalne procedury
  • Jakie mogą wystąpić oczywiste błędy laboratoryjne i nieoczekiwane błędy laboratoryjne
  • Jak analizować trendy
  • W jaki sposób ocenić skuteczność CAPA
  • Jakie są kryteria akceptacji wyników OOS w laboratoriach kontraktowych
  • Jakie są proaktywne strategie zapobiegania wynikom OOS
  • Jakie jest praktyczne podejście do zarządzania wynikami OOS uzyskanymi podczas zwolnienia serii i w badaniach stabilności

Warsztat dla Trenerów Wewnętrznych – jak celnie przekazywać wiedzę pracownikom

PRAKTYCZNA WIEDZA DLA WSZYSTKICH OSÓB, KTÓRE CHCĄ EFEKTYWNIE SZKOLIĆ INNYCH!
Uczestnicy w trakcie warsztatu:
  • Poszerzą wiedzę o cechach i zachowaniach dobrego Trenera
  • Pokonają opory wewnętrzne przed szkoleniem innych
  • Dowiedzą się jak rozpoznawać potrzeby szkoleniowe i na co należy zwrócić uwagę podczas tworzenia szkolenia
  • Zdefiniują cele rozwojowe w obszarze wiedzy, umiejętności i postaw
  • Poznają i przećwiczą różne metody dydaktyczne, które będą mogli stosować w swojej pracy bezpośrednio po warsztacie
  • Przećwiczą jak można eliminować bariery w przekazywaniu informacji oraz jak radzić sobie ze stresem
  • Poznają techniki utrzymywania pozytywnego nastawienia i koncentracji uczestników szkolenia
  • Dowiedzą się jak zapobiegać ewentualnym trudnościom na szkoleniu i jak je neutralizować jeśli się pojawią
  • Wzmocnią swoją pewność siebie i z większym komfortem przeprowadzą kolejne szkolenia

Doskonalenie rozmów absencyjnych

W trakcie warsztatu Uczestnicy poszerzą wiedzę i przećwiczą w trakcie pracy w grupach oraz scenek m.in.:

  • Własny styl zarządzania zespołem a nowe sytuacje organizacyjne / rynkowe
  • Jak zarządzać absencją
  • Finansowe i niefinansowe narzędzia do zarządzania absencją
  • Efektywną komunikację w trakcie rozmów absencyjnych
  • Ciekawe i przydatne teorie dotyczące komunikacji (okna Johari, kwadrat von Thuna, analiza transakcyjna)
  • Budowanie dobrej atmosfery, sprzyjającej otwartej komunikacji w trakcie rozmów absencyjnych
  • Prowadzenie trudnych rozmów – radzenie sobie z zastrzeżeniami i emocjami

Audyty warstwowe bezpieczeństwa

Najważniejsze zagadnienia wydarzenia:

  • Czym jest audyt warstwowy BHP
  • Jak stworzyć indywidualną dla firmy piramidę zarządzania bezpieczeństwem
  • Czy wskazane jest różnicowanie zadań w obszarze BHP dla różnych poziomów zarządzania
  • Dla jakich ról w zakładzie programować audyty warstwowe
  • Szczegółowość kart oceny dla różnych poziomów zarządzania
  • Audyty techniczne vs. behawioralne
  • Jak angażować pracowników w audyty warstwowe
  • Audyty warstwowe techniczne na każdym poziomie zarządzania – opracowanie standardu oceny technicznej – ćwiczenia praktyczne
  • Audyty wspierające (audyty dedykowane firmom zewnętrznym wykonującym pracę na naszym obszarze, Snapshot Patroling Safety, audyty behawioralne, audyty techniczne dla utrzymania ruchu)

Obserwacje behawioralne w praktyce – warsztat online dla Obserwatorów

W trakcie warsztatu online Uczestnicy przejdą krok po kroku przez proces realizacji obserwacji behawioralnych i dowiedzą się:

  • Jak minimalizować bariery / negatywne emocje wynikające z pozycji obserwującego i obserwowanego
  • Jakie są najczęściej popełniane błędy podczas dialogu z audytowanym
  • Jakie działania należy podejmować od identyfikacji zagrożenia podczas audytu do jego eliminacji
  • Jak przekonać pracownika do otwartości podczas obserwacji i późniejszej komunikacji
  • Jak minimalizować strach / obawy przed bezpośrednim kontaktem podczas obserwacji
  • Jakie są różne metody mobilizowania pracowników do wdrożenia w życie audytów – obserwacje codzienną częścią moich zadań w zespole
  • Jaki rodzaj komunikacji zastosować w przypadku
    • Trudnego odbiorcy – agresor / ignorant /…
    • Wycofanego w zespole / nadpobudliwego w zespole
    • Łamiącego podstawowe zasadny – praca po swojemu
    • Błędnie odczytującego panujące wytyczne BHP

Jak mówić z pewnością siebie podczas sytuacji trudnych i stresujących

CEL WARSZTATU: Nabycie i doskonalenie umiejętności skutecznej komunikacji pod presją i w stresie także podczas sesji nagraniowej.

CO ĆWICZYMY PODCZAS WARSZTATU:

  • Poznanie aparatu mowy i własnych możliwości jego wykorzystania
  • Ćwiczenia mówienia z pewnością siebie
  • Praca z ciałem i wpływ postawy na swobodę mówienia
  • Ćwiczenia oddechowe
  • Ćwiczenia dynamiki mowy (głośność, tempo, ton, barwa głosu, głos jako narzędzie wywierania wpływu)
  • Autoprezentacja i wizerunek podczas wystąpienia na forum, na co zwrócić uwagę w komunikacji niewerbalnej
  • Jak ukryć emocje, zapanować nad drżącym głosem
  • Techniki przemawiania w sytuacjach stresowych

Skuteczna rekrutacja, selekcja i onboarding pracowników produkcji

Szkolenie koncentruje się na procesach związanych z rekrutacją i retencją pracowników na stanowiska produkcyjne i uwzględnia cechy charakterystyczne dla tej branży:
  • Specyfikę kandydatów do działów produkcyjnych
  • Masowość procesów rekrutacji
  • Zasady Lean Manufacturing w odniesieniu do procesów HR
Szkolenie składa się z 3 modułów:
  1. W jaki sposób PRZYCIĄGNĄĆ kandydatów do firmy
  2. W jaki sposób WYBRAĆ idealnych kandydatów
  3. W jaki sposób ZATRZYMAĆ pracowników na dłużej
W każdym z 3 modułów omówione zostaną metody monitorowania skuteczności i identyfikacji obszarów do ciągłego doskonalenia procesów.

Jak skutecznie zarządzać pracownikami w procesie zmian w firmie: planowanie, angażowanie, realizacja, monitoring, ocena

Uczestnicy w trakcie szkolenia online poszerzą wiedzę m.in. w następujących obszarach:

  • Własny styl zarządzania zespołem a nowe sytuacje organizacyjne / rynkowe
  • „JA” szef – moja postawa wobec zmian i moja automotywacja do zmian
  • Planowane zmian – jak należy przygotować i prowadzić proces planowania zmian oraz jak włączać w niego pracowników
  • Skuteczna komunikacja w procesie zmian – jakie informacje, kiedy i w jaki sposób należy pracownikom przekazywać
  • Angażowanie pracowników w proces zmian – techniki oddziaływania na pracowników zwiększające motywację do działania
  • Dlaczego często pierwszą reakcją na zmianę jest opór – psychologiczne i socjologiczne źródła zachowań wobec zmian
  • Monitoring i ocena procesu wprowadzania zmian
  • Najczęściej popełniane błędy przy wprowadzaniu zmian i po zmianie – o czym należy pamiętać, żeby ich uniknąć
  • Jak zapewnić trwałość rezultatów wprowadzanych zmian

Absencja – jakie rozwiązania skutecznie wpływają na jej obniżenie

Korzyści z udziału w szkoleniu:

  • Poszerzenie wiedzy o różnych rodzajach absencji
  • Poszerzenie wiedzy o aspektach psychologicznych absencji
  • Poznanie możliwości mierzenia absencji oraz skutecznej analizy danych
  • Zapoznanie się z dostępnymi możliwościami egzekwowania oczekiwań pracodawcy
  • Przygotowanie firmy do skutecznych działań zmniejszających poziom absencji nieplanowanych
  • Przygotowanie się do prowadzenia rozmów z pracownikami o absencji z uwzględnieniem aspektów prawnych i psychologicznych

Zarządzanie projektami – ciągłe doskonalenie w tym obszarze

CEL WARSZTATU: Nabycie i utrwalenie umiejętności bycia liderem projektu i członkiem zespołu projektowego.

REALIZACJA CELU NASTĄPI POPRZEZ:

  • Zapoznanie z zaawansowanymi metodami i narzędziami wspomagającymi przygotowanie i inicjowanie projektów oraz z procesem zarządzania zmianą w projekcie.
  • Analizę najczęstszych przyczyn porażek w projektach.
  • Dostarczenie wiedzy i doświadczeń rozwijających kompetencje zarządzania projektami, ze szczególnym uwzględnieniem planowania i doskonalenia.
  • Wykazanie roli harmonogramu jako istotnej części kontraktu między stronami projektu. Nabycie umiejętności niezbędnych do skutecznego tworzenia harmonogramów oraz analizowania ścieżki krytycznej uwzględniającej priorytety zadań.
  • Wykorzystywanie pomiaru jakości i efektywności działań jako podstawy ciągłego doskonalenia.
  • Rozwinięcie zaawansowanych umiejętności niezbędnych do efektywnego pełnienia kluczowych funkcji w strukturze projektu, jak: zaspokajanie potrzeb komunikacyjnych interesariuszy projektu, tworzenie planu zarządzania ryzykiem oraz nadzorowania prac projektowych.

Nowo mianowany Brygadzista, Mistrz, Lider

Efekty uzyskane dzięki udziałowi w szkoleniu online:

  • Poznanie zagrożeń i szans, które są związane z nową rolą w zespole
  • Identyfikacja własnego stylu kierowania zespołem
  • Wiedza jak przygotować się na „wejście” do zespołu – expose, jego przygotowanie oraz jak je powiedzieć żeby było dobrze odebrane przez zespół\
  • Poznanie metod i technik oddziaływania na poszczególnych członków zespołu i cały zespół
  • Integracja, budowanie zaufania i autorytetu – jak właściwie ma realizować te zadania nowo mianowany przełożony
  • Poznanie i przećwiczenie właściwego stosowania skutecznych metod kierowania pracą zespołów produkcyjnych z uwzględnieniem pandemii
  • Rozpoznawanie i właściwe wykorzystywanie potencjału pracowników, tak indywidualnie, jak i zespołowo
  • Przećwiczenie stosowania różnych metod i technik motywowania zespołu
    • Prowadzenie zgodnie z założeniami rozmów ze współpracownikami – zasady przekazywania konstruktywnej krytyki, oceny oraz pozytywnej i korygującej informacji zwrotnej (feedbeck)
    • Reagowanie na konflikty w sposób najbardziej adekwatny do sytuacji
    • Bezpieczne, oparte na wiedzy, wejście w nową rolę Brygadzisty, Lidera, Mistrza

Rozwój metod na zawartość i czystość chromatograficzną

Podczas szkolenia zostaną omówione:

  • Różne rodzaje metod oznaczenia ilościowego
  • Różnice w metodyce badania czystości HPLC i GC
  • Krytyczne parametry metody dla API i produktu leczniczego
  • Przygotowanie próbek dla API i produktu leczniczego w badaniach chromatograficznych
  • Badania degradacyjne i bilans masy dla API i produktu leczniczego

Praktyczne podejście do bezpieczeństwa maszyn na podstawie analizy przypadków z branży FMCG

W trakcie szkolenia online będę omówione m.in. następujące zagadnienia:

  1. Maszyny nowe – zasadnicze wymagania bezpieczeństwa dla maszyn Nowej Dyrektywy Maszynowej 2006/42/WE (Rozporządzenie MG z dnia 21 października 2008 r.)
  2. Maszyny stare, instalacje, narzędzia i inne środki pracy – minimalne wymagania bezpieczeństwa przy użytkowaniu maszyn Dyrektywy Narzędziowej 2009/104/WE (Rozporządzenie MG z 30.10.2002 r.)
  3. Maszyna, a maszyna nieukończona, maszyny zespolone, proces modernizacji maszyn
  4. Deklaracja zgodności, znak CE, tabliczka znamionowa
  5. Normy zharmonizowane
  6. Ocena ryzyka oraz metody redukcji ryzyka. Ryzyko pierwotne, rzeczywiste, akceptowalne
  7. Środki kształtowania bezpieczeństwa maszyn (Urządzenia ochronne odgradzające, Urządzenia sterowania oburęcznego, Urządzenia ochronne nieodgradzające bezdotykowe oraz czułe na nacisk, Procedury i środki informowania)
  8. Aspekty doboru technicznych środków kształtowania bezpieczeństwa
  9. Odległości bezpieczne
  10. Określenie poziomów niezawodności zgodnie z normą PN EN ISO 13849 1
  11. Stałe środki dostępu do maszyn – wymagania dla balustrad, podestów i schodów
  12. Wymagana dokumentacja podczas zakupu/modyfikacji maszyn
  13. Przykłady list kontrolnych
  14. Spełnienie wymagań minimalnych przy planowaniu oraz odbiorach inwestycji

Trudne sytuacje menedżerskie

Uczestnicy w trakcie szkolenia dowiedzą się jakie są:

  • Blaski i cienie zarządzania zespołem z awansu wewnętrznego i przejścia z innej firmy
  • Modele dynamiki zespołu i jak nimi zarządzać żeby zespół działał efektywnie
  • Typowe i nietypowe problemy w realizowaniu działań coachingowych
  • Pułapki w procesach decyzyjnych, z którymi możemy się spotkać i jak ich unikać
  • Zachowania i postawy menedżera, które motywują i demotywują zespół do działania
  • Efektywne techniki komunikacji indywidualnej i zespołowej, które pozwolą na poprawienie wydajności
  • Techniki przeprowadzania trudnych rozmów z pracownikami i zasady przekazywania konstruktywnej krytyki
  • Syndromy wypalenia zawodowego i jak się przed nimi chronić

Zarządzanie w kryzysie – jak przygotować biznes na nieprzewidywalne zdarzenia

EFEKTY UZYSKANE DZIĘKI UDZIAŁOWI W WARSZTACIE:

  • Będziesz wiedział jak zarządzać firmą w kryzysie zewnętrznym i jak uodpornić się na katastrofy wewnątrz firmy
  • Wiesz jakie są praktyki najskuteczniejszego zabezpieczenia firmy na kryzys i w czasie jego trwania
  • Umiesz zaplanować działania, które powinny być podejmowane w firmie w sytuacjach kryzysów i katastrof, aby zapewnić ciągłość działania swojej firmy
  • Znasz metody postępowania w sytuacjach skrajnych
  • Będąc bezpieczniejszym będziesz podejmował lepsze i odważniejsze decyzje strategiczne oraz operacyjne
  • Wymienisz doświadczenia z praktykami biznesu

Kim jesteś?

SYTUACJA 1: Wybucha pożar w firmie

SYTUACJA 2: Jest ogłaszana powszechna mobilizacja

„Strażak”

Wzywasz Straż Pożarną i zarządzasz ewakuację, a następnie: biegniesz na miejsce i ratujesz kogo się da, a potem co się da? Czy jest to tylko jedno, proste ryzyko braku pracowników poborowych, które łatwo ominę?

„Manager”

Wiesz, że już działają osoby odpowiedzialne za bieżące działania ratunkowe, a Ty zwołujesz zgodnie z zasadami Sztab Kryzysowy, który kieruje akcją wraz ze służbami ratunkowymi oraz koordynuje pracę reszty firmy? W Twojej firmie odrębnie rozważasz i przeciwdziałasz ryzykom związanym z:
Mobilizacją poborowych?
Powołaniem rezerwistów?
Gotowością terytorialsów?
Zwiększonym stresem pracowników?
Nieplanowanymi absencjami?
Współmałżonkami żołnierzy?

CO WYBIERASZ?

 

Sterylizacja ciepłem wilgotnym zgodnie z wytycznymi PN-EN 17665 i PN-EN 285

W trakcie szkolenia będę omówione m.in. następujące zagadnienia:

  • Sterylizacja i rodzaje czynników sterylizujących
  • Wymiana ciepła w procesie sterylizacji
  • Usuwanie powietrza – dlaczego jest takie ważne
  • Jakość pary wodnej
  • Urządzenia
  • Sterylizacja ciepłem wilgotnym
  • Etapy walidacji
  • Protokoły / procedury / formularze / raporty walidacyjne
  • DQ, IQ, OQ
  • PQ – Kwalifikacja procesowa / rekwalifikacja
  • Kalibracja i weryfikacja sprzętu kontrolno-pomiarowego
  • Testy Bowie Dick

Opracowywanie raportów zrównoważonego rozwoju ESG

Najważniejsze zagadnienia szkolenia:

  • Wprowadzenie do pojęcia ESG i związanych z nim uwarunkowań w kontekście polityk unijnych
  • Omówienie najważniejszych regulacji i standardów związanych z ESG
  • Omówienie europejskich standardów sprawozdawczości w zakresie zrównoważonego rozwoju (ESRS)
  • Ogólne zasady raportowania niefinansowego (zrównoważonego rozwoju) i zbieranie danych
  • Metodyki opracowywania wskaźników
  • Omówienie przebiegu wyboru wskaźników i układu raportu
  • W trakcie szkolenia będą realizowane ćwiczenia praktyczne z zastosowania zasady podwójnej istotności, określenia łańcucha wartości oraz metodyki wybranych wskaźników.

Opracowywanie metod analitycznych HPLC i GC

W trakcie obydwu dni seminarium w odniesieniu do odpowiedniej metody Uczestnicy dowiedzą się:

  • Jak poprawnie wykonać opracowanie metody analitycznej
  • Jak poprawnie wykonać optymalizację metody analitycznej
  • Dlaczego selektywność, dokładność, stabilność roztworów oraz czułość metody są parametrami krytycznymi
  • Jak sprawdzić i ocenić metodę przed walidacją

Dodatkowo w części pierwszej dotyczącej HPLC Uczestnicy dowiedzą się:

  • Jakie są najczęstsze błędy podczas opracowywania metod analitycznych
  • Dlaczego poznanie właściwości analizowanych związków, zanieczyszczeń pozwala zaoszczędzić czas podczas opracowywania metody analitycznej
  • Co to jest logD i jak wykorzystać to w praktyce
  • Jaki wpływ na rozdział chromatograficzny mają bufory

W części drugiej dotyczącej GC Uczestnicy dowiedzą się:

  • Dlaczego w analizie headspace najważniejsze jest dobranie odpowiedniego rozpuszczalnika
  • Co się dzieje, jakie niepożądane efekty mogą wystąpić kiedy ciecz zamienia się w gaz
  • Jak dobrać liner oraz watę do różnego rodzaju analiz
  • Jakiego rodzaju problemów można oczekiwać gdy rozpuszczalnik jest źle dobrany podczas analizy nastrzykowej

Zarządzanie ryzykiem w jakości w celu kontroli i zapobiegania zanieczyszczeniom krzyżowym

W trakcie szkolenia dowiedzą się Państwo m.in.:

  • Jakie są wytyczne w zakresie użytkowania wyposażenia i pomieszczeń w celu ograniczenia występowania zanieczyszczeń krzyżowych
  • Jakie są środki techniczne i organizacyjne stosowane w celu zapobiegania zanieczyszczeniom krzyżowym
  • Jak identyfikować ryzyka (matryca produktów, identyfikacja najgorszych przypadków, identyfikacja produktów o największej podatności na zanieczyszczenie krzyżowe)
  • Jak przeprowadzić analizę ryzyka (za pomocą metody FMEA, opracowanie protokoły, zdefiniowanie skali dla szkodliwości, wykrywalność, występowania, drogi kontaminacji, powołanie zespołu)
  • Jak dokonać analizy wszystkich etapów procesu od przyjęcia materiałów po otrzymanie produktu końcowego
  • Jakie są metody kontroli ryzyka
  • Jak postępować by redukować ryzyka
  • Jak wdrażać działania naprawcze
  • Co ująć w przeglądzie ryzyka
  • Na co ostatnio zwracają uwagę inspektorzy

Zakładowe Akademie Rozwoju – jak szkolić pracowników wykorzystując wewnętrzne kompetencje

W trakcie warsztatu poszerzą Państwo wiedzę m.in. w następujących obszarach:

  • Ścieżka przygotowania nowego pracownika na stanowiska techniczne
  • Profilowanie pracowników podczas procesu rekrutacji
  • Podstawy wdrożenia do pracy w przemyśle – analiza przykładu praktycznego
  • Najczęściej popełniane błędy wdrożeniowe
  • Tworzenie materiałów szkoleniowych na operacje techniczne
  • Umiejętności manualne – jak je sprawdzać, jak je doskonalić
  • Szkolenia w wirtualnej rzeczywistości
  • Materiały filmowe z procesu produkcyjnego – przykłady praktyczne
  • Operacje symulowane
  • Szkolenia stanowiskowe – nadzór Team Leadera
  • Analiza systemu szkoleniowego z Laboratorium symulacji linii produkcyjnej

Skuteczny Mistrz Produkcji

IX edycja

Efekty uzyskane dzięki udziałowi w warsztacie:

  • Poznanie swoich mocnych stron w obecnej sytuacji oraz wzmocnienie słabszych
  • Poznanie i przećwiczenie właściwego stosowania skutecznych metod kierowania pracą zespołów produkcyjnych
  • Rozpoznawanie i właściwe wykorzystywanie potencjału pracowników, tak indywidualnie, jak i zespołowo
  • Prowadzenie zgodnie z planem trudnych rozmów ze współpracownikami – zasady przekazywania konstruktywnej krytyki, informacja zwrotna
  • Poznanie najnowszych technik, które pomogą motywować pracowników tak, aby byli zdolni osiągać najlepsze rezultaty
  • Przećwiczenie sposobów oddziaływania na motywację wewnętrzną pracowników, których stosowanie bardzo zwiększa motywację pracowników do realizacji zadań powierzonych przez przełożonego
  • Właściwe diagnozowanie trudności w procesie zarządzania zespołem produkcyjnym oraz poznanie skutecznych technik i narzędzi reagowania na nie
  • Reagowanie na konflikty w sposób najbardziej adekwatny do sytuacji

Ziele konopi innych niż włókniste jako surowiec farmaceutyczny – praktyczne podejście do wymagań związanych z jego wytwarzaniem i obrotem

W trakcie szkolenia dowiedzą się Państwo m.in.:

  • Jak uzyskać zezwolenie na wytwarzanie i obrót surowcem farmaceutycznym zawierającym ziele konopi innych niż włókniste
  • Jakie są wymagania stawiane osobie odpowiedzialnej za substancje psychotropowe i środki odurzające w wytwórni i hurtowni farmaceutycznej
  • Jakie procedury i zapisy są wymagane w dokumentacji związanej z wytwarzaniem substancji kontrolowanych
  • Jak zapewnić właściwe warunki przechowywania w trakcie wytwarzania i dystrybucji
  • Jak – krok po kroku – wygląda proces utylizacji substancji kontrolowanych
  • Czego można się spodziewać podczas inspekcji GIF w zakresie wytwarzania i obrotu surowcem farmaceutycznym z konopi

Do wyników poprzez ludzi – jak stworzyć wysoce efektywny zespół

Dzięki temu szkoleniu Uczestnicy będą umieli:

  • Stworzyć wizję unikatowej wartości swojego zespołu dla organizacji – wspólnie z ludźmi
  • Określić odpowiedzialności i kompetencje w zespole niezbędne do realizacji celów
  • Sprawdzić, na jakim poziomie przygotowania do efektywnego osiągania wyników jest zespół
  • Zrozumieć i samodzielnie zdiagnozować etapy rozwoju zespołu
  • Określić kroki, które są potrzebne aby przeprowadzić zespół do kolejnego etapu
  • Poznać kilka narzędzi diagnozy różnych typów ludzi w zespołach

DLA CHĘTNYCH MENEDŻERÓW MOŻLIWA DODATKOWA DIAGNOZA NARZĘDZIEM DISC TTI SI (nieobowiązkowo, badanie płatnie). Uczestnicy zrobią test przed szkoleniem, otrzymają raport i będą mogli odwoływać się do tych informacji w trakcie szkolenia.

Skuteczna motywacja pracowników produkcji

Cel szkolenia: Przygotowanie Uczestnika szkolenia do skutecznego motywowania pracowników z uwzględnieniem obecnej sytuacji, tak żeby móc realizować wyznaczone cele i wprowadzać zmiany z zaangażowaniem zespołu.

W trakcie szkolenia skoncentrujemy się na doskonaleniu wiedzy oraz realizacji ćwiczeń dzięki którym Uczestnik:

  • Poszerzy wiedzę z praktycznych narzędzi motywacji pracowników produkcji, z uwzględnieniem najbardziej efektywnych motywatorów w obecnej sytuacji
  • Pozna poziomy dojrzałości swoich pracowników, a dzięki nim zobaczy mocne i słabe strony pracowników oraz jak mocne wzmacniać, a słabe doskonalić
  • Dowie się co dla pracowników produkcji jest kotwicą w motywowaniu codziennym
  • Zwiększy efektywność zarządzania zespołem
  • Zobaczy z dystansu czego oczekują od Szefa pracownicy produkcji w sytuacji pandemii
  • Wyznaczy cele indywidualne i zespołowe oraz je zakomunikuje w sposób nieinwazyjny, a efektywny
  • Zobaczy zachowania i postawy osoby zarządzającej, które motywują i demotywują zespół do działania
  • Wyznaczy i zdeleguje zadania pracownikowi produkcji w angażujący sposób

Audyt behawioralny bezpieczeństwa (BBS)

VI edycja warsztatu online

Najważniejsze zagadnienia webinaru szkoleniowego:

  • Audyty behawioralne – od teorii do praktyki
  • Czego uczymy pracownika podczas audytu behawioralnego
  • Od identyfikacji zagrożenia podczas audytu do jego eliminacji
  • Rola kadry kierowniczej i pracowników w budowaniu kultury bezpieczeństwa pracy
  • Piramida zarządzania bezpieczeństwem – zarządzanie na każdym poziomie
  • Audyt behawioralny w ręku pracownika – funkcja Kapitana bezpieczeństwa
  • Audyt behawioralny nastawiony na prewencję
    • Jak przygotować zakład by wzmocnić nowe, pożądane postawy prewencji
    • Zmiana standardu obserwacji
    • Narzędzia wspomagające management – zarządzanie wzrokowe, zmiany organizacyjne, kontrola behawioralna, szkolenia

Programy oszczędzania energii i mediów

Zagadnienia omawiane podczas konferencji:

  • Dekarbonizacja zakładów Volkswagena
  • Zbieranie informacji dotyczących procesów energochłonnych
  • Analiza danych i opracowanie planów poprawiających efektywność energetyczną
  • Obniżenie kosztów produkcji poprzez optymalne wykorzystanie energii
  • Jak sprawdza się własna energia z OZE w zakładzie produkcyjnym
  • Skuteczne zarządzanie energią w przedsiębiorstwie
  • Modernizacja istniejącej infrastruktury
  • Optymalizacja zużycia energii
  • Efekty szeroko zakrojonych działań
  • Poprawa efektywności
  • Oszczędne gospodarowanie chłodem
  • Oszczędzanie energii do produkcji sprężonego powietrza
  • Narzędzia cyfrowe w zarządzaniu energią dziś i w przyszłości
  • Quick wins w obszarze mediów – działania przynoszące szybki zwrot z inwestycji
Wizyta towarzysząca: 20 marca 2025 r. AAM Poland, Świdnica:
AAM
Partnerzy:
Enspirion
ICS
Patroni medialni:
eGospodarka

 

 

 

Wysokie Napiecie