testowe
Wydarzenia
Metody zarządzania i postępowania z wzorcami – wzorce referencyjne, wyznaczanie mocy wzorców, stabilność roztworów i odczynników
W czasie szkolenia Uczestnicy zdobędą lub poszerzą wiedzę m.in. w następujących obszarach:
- Wymagania dla wzorców referencyjnych w farmacji – podejście wg EP, USP
- Wymagania GMP dla wzorców referencyjnych
- Nadzór na wzorcami referencyjnymi
- Przygotowywanie wzorców referencyjnych
- Wyznaczanie mocy wzorca – wybór metody standaryzacji
- Określenie kryteriów akceptacji do standaryzacji wzorca
- Stabilność roztworów wzorców i odczynników
Rozwój metody uwalniania
W trakcie szkolenia zostaną omówione m.in. następujące zagadnienia:
- Dostępność farmaceutyczna i rola badania uwalniania
- Aparaty do badania uwalniania
- Wymagania farmakopealne
- Opracowanie metody badania uwalniania
- Czynniki wpływające na uwalnianie – wpływ substancji pomocniczych, starzenie produktu, odgazowanie medium, dobór filtra, próbkowanie manualne vs automatyczne
- Walidacja metody uwalniania
- Dyskryminacyjność metody badania uwalniania, ustalanie specyfikacji
- Porównywanie profili uwalniania w dokumentacji rejestracyjnej
- Elementy korelacji in-vivo – in vitro
Walidacja metod analitycznych
W trakcie szkolenia Uczestnicy dowiedzą się:
- Jak poprawnie ustawić kryteria akceptacji w zależności od przeznaczenia metody
- Jak dobrać roztwór do sprawdzenia przydatności układu chromatograficznego (SST – system suitability test)
- Jak wyznaczać współczynniki korekcyjne dla zanieczyszczeń
- Jak walidować metody dedykowane do badań stabilności
- Jakie są wymagania dokumentacyjne związane z procesem walidacji metod analitycznych
- W jaki sposób opracować wyniki korzystając z narzędzi statystycznych
- Jak optymalnie zaplanować zakres badań przy transferze metod analitycznych
- Jak ustalać kryteria akceptacji przy transferze metod
- Jakie są wymogi dokumentacyjne przy transferze na różnych rynkach
- Jakie są najczęstsze błędy podczas walidowania metod analitycznych
- Jak postępować przy rewalidacji metod analitycznych
Redukcja analiz dla materiałów wyjściowych i opakowaniowych w przemyśle farmaceutycznym
W trakcie szkolenia Uczestnicy m.in. dowiedzą się:
- Jakie są wymagania prawne dotyczące zredukowanego testowania materiałów wyjściowych i opakowaniowych
- Jak proces kwalifikacji dostawców wpływa na redukcję analiz
- Jak zoptymalizować procedury pobierania próbek i testowania dla API oraz substancji pomocniczych
- W jaki sposób wdrożyć i monitorować proces redukcji analiz
- Jak udokumentować zredukowane testowanie
- Jak oszacować korzyści finansowe płynące z redukcji analiz
Efektywne prowadzenie szkoleń dla pracowników produkcji z metodą TWI
Efekty uzyskane dzięki udziałowi w warsztacie:
- Zapoznanie Uczestników z podstawami psychologii procesów uczenia się i utrwalania pożądanych postaw oraz zachowań u osób szkolonych
- Wykształcenie praktycznych umiejętności przekazywania wiedzy, korygowania błędów i dokonywania rzetelnej oceny
- Poszerzenie wiedzy na temat budowania szkolenia/warsztatu/instruktażu i standardów z tym związanych
- Poznanie barier językowych, z którymi osoby szkolące mogą się spotkać w przekazywaniu informacji w trakcie szkolenia/instruktażu
- Poznanie metody TWI (Training Within Industry)
- Zrealizowanie wielu praktycznych ćwiczeń indywidualnych i w podziale na grupy, w trakcie których Uczestnicy będą obserwowali jak ich zachowanie w roli osób szkolących będzie wpływało na osoby szkolone, cały czas z informacją zwrotną od Trenera prowadzącego zajęcia, jakie zachowania/ komunikaty można jeszcze doskonalić
- Przećwiczenie w bezpiecznych warunkach trudnych sytuacji, które mogą się pojawić w trakcie prowadzenia zajęć
- Przygotowanie Uczestników do skutecznego, samodzielnego prowadzenia szkoleń/warsztatów/instruktażu
Badania trwałości produktu leczniczego i substancji czynnej z analizą wyników OOX
W trakcie szkolenia Uczestnicy m.in. dowiedzą się:
- Jak interpretować wytyczne dotyczące prowadzenia badań stabilności
- Jak w praktyce sprostać wymaganiom dotyczącym fotostabilności substancji czynnej i produktu gotowego
- Jak przygotować optymalny Plan Badań Stabilności
- Jak postępować w przypadku zmian w trakcie trwania programu badań stabilności
- Jakie korzyści i zagrożenia wynikają z zastosowania redukcji badań
- W jaki sposób uzasadnić zastosowanie redukcji w Urzędzie Rejestracji – przykłady zatwierdzone przez UR
- Jak analizować i postępować z wynikami OOE, OOT i OOS w badaniach stabilności
- Jak zapewnić stabilność użytkową produktów płynnych jałowych, płynnych nie jałowych i form stałych
- Jakie badania należy wykonać dla warunków przechowywania produktów luzem i transportu
- Jak postępować z odchyleniami w transporcie i magazynowaniu
Bezpieczeństwo pracy w przemyśle – system LOTO i bezpieczne interwencje
W trakcie szkolenia Uczestnicy m.in. dowiedzą się:
- Czym jest system LOTO
- Jakie są korzyści płynące z LOTO
- Jakie regulacje prawne polskie i UE obowiązują
- Jakie są zasady wdrożenia LOTO: dokumentacja, procedury i instrukcje, identyfikacja i oznaczenie
- Jak powinna wyglądać organizacja pracy z systemem LOTO
- Jak wyglądają audyty kontrolne
- Jakie są rodzaje sprzętu LOTO
- Co robić w sytuacji przypadkowego uruchomienia
Skuteczne rozwiązywanie problemów dla kadry zarządzającej
Uczestnicy w trakcie warsztatu poszerzą wiedzę w następujących obszarach:
- Jak radzić sobie z problemami dotyczącymi barier decyzyjnych działające-go zespołu w obecnych warunkach (popademicznych i konfliktu zbrojnego za wschodnią granicą)
- Jak radzić sobie z rutyną współpracowników i podwładnych – sposoby zapewniania równowagi pomiędzy rutyną a kreatywnością
- Indywidualne bariery decyzyjne, czyli dlaczego bywamy dla siebie kotwicą
- Pułapki w procesach decyzyjnych, z którymi możemy się spotkać i jak ich unikać
- Informacja na czas i prawdziwa – narzędzie niezbędne w podejmowaniu decyzji
- Proces komunikacji a zachowania i postawy pracowników w sytuacjach zmiany – pandemia, po pandemii i konflikt zbrojny za wschodnią granicą
- Rola przełożonego w sytuacjach konfliktowych
- Źródła obecnych konfliktów w zespole – warunki (pandemia, zagrożenie wojną, powrót po pandemii), postawy i wynikające z nich zachowania, podejścia różnych generacji do pracy, presja czasu i zadań oraz inne
- Konwencjonalne i niekonwencjonalne techniki rozwiązywania, łagodzenia i dominowania w sytuacjach konfliktowych
Jak podnosić bezpieczeństwo pracy i motywować opornych Liderów i Pracowników
W trakcie szkolenia Ekspert omówi i przećwiczy z Uczestnikami m.in.:
- Jak wybierać pracowników do bycia promotorem safety w funkcjach niedyscyplinarnych
- Dlaczego Liderzy bardzo często „stronią” od tematów związanych z bezpieczeństwem
- Czym jest motywacja i jakie narzędzia będą oddziaływać na Liderów / Pracowników w obszarze bezpieczeństwa
- Nastroje społeczne / grupowe w programach nagród i kar w BHP
- Nowoczesne podejście do bezpieczeństwa – czy to dobry motywator dla opornych…
- Piramidę zarządzania bezpieczeństwem – jak w organizacji stworzyć odpowiedzialność za BHP na poziomie wartości
- Narzędzia motywacyjne dedykowane różnym profilom psychologiczno-nawykowym pracowników – ćwiczenia praktyczne na 12 przykładach po wcześniejszym przesłaniu materiału treningowego
- Narzędzia do dyspozycji kadry kierowniczej i Liderów niezbędne w procesie budowania kultury bezpieczeństwa pracy – przekrój przez nowe metody szkoleniowe i funkcje angażujące – analiza benchmarkingowa
- Bezpieczeństwo wartością – rozwój umiejętności miękkich u Liderów
Plan sukcesji – trwałość Twojego biznesu rodzinnego
Zagadnienia wydarzenia:
- Jak w przyszłości Twoja rodzina będzie się opierała o Twój dzisiejszy, rosnący biznes?
- Jak Twoja firma może być dalej „Twoja” nawet, gdy przejdziesz na emeryturę biznesową? Jak się przygotować na zagrożenia w procesie sukcesji?
- Czy zewnętrzny kryzys może zabić sukcesję, czy raczej ją wzmocnić?
EFEKTY UZYSKANE DZIĘKI UDZIAŁOWI W WARSZTACIE:
- Zbudowanie wstępnej strategii sukcesji dla mnie, mojej rodziny i firmy
- Zaplanowanie poszczególnych działań w projekcie sukcesji
- Przygotowanie się na zagrożenia na drodze sukcesji
- Zabezpieczenie się na kryzys zewnętrzny i jego wykorzystanie w czasie sukcesji
- Wymiana doświadczeń z praktykami biznesu
Działania wyjaśniające i identyfikacja przyczyn problemu w laboratoriach Kontroli Jakości
W trakcie szkolenia Uczestnicy dowiedzą się:
- Jakie są aktualne wymagania dotyczące zgodności z przepisami GMP, MHRA i FDA w zakresie prowadzenia i dokumentowania działań, w tym z nowym przewodnikiem MHRA dotyczącym prowadzenia działań wyjaśniających
- Jakie są możliwe strategie określania przyczyn źródłowych
- Jak dokumentować cały proces i jak stworzyć optymalne procedury
- Jakie mogą wystąpić oczywiste błędy laboratoryjne i nieoczekiwane błędy laboratoryjne
- Jak analizować trendy
- W jaki sposób ocenić skuteczność CAPA
- Jakie są kryteria akceptacji wyników OOS w laboratoriach kontraktowych
- Jakie są proaktywne strategie zapobiegania wynikom OOS
- Jakie jest praktyczne podejście do zarządzania wynikami OOS uzyskanymi podczas zwolnienia serii i w badaniach stabilności
Warsztat dla Trenerów Wewnętrznych – jak celnie przekazywać wiedzę pracownikom
- Poszerzą wiedzę o cechach i zachowaniach dobrego Trenera
- Pokonają opory wewnętrzne przed szkoleniem innych
- Dowiedzą się jak rozpoznawać potrzeby szkoleniowe i na co należy zwrócić uwagę podczas tworzenia szkolenia
- Zdefiniują cele rozwojowe w obszarze wiedzy, umiejętności i postaw
- Poznają i przećwiczą różne metody dydaktyczne, które będą mogli stosować w swojej pracy bezpośrednio po warsztacie
- Przećwiczą jak można eliminować bariery w przekazywaniu informacji oraz jak radzić sobie ze stresem
- Poznają techniki utrzymywania pozytywnego nastawienia i koncentracji uczestników szkolenia
- Dowiedzą się jak zapobiegać ewentualnym trudnościom na szkoleniu i jak je neutralizować jeśli się pojawią
- Wzmocnią swoją pewność siebie i z większym komfortem przeprowadzą kolejne szkolenia
Doskonalenie rozmów absencyjnych
W trakcie warsztatu Uczestnicy poszerzą wiedzę i przećwiczą w trakcie pracy w grupach oraz scenek m.in.:
- Własny styl zarządzania zespołem a nowe sytuacje organizacyjne / rynkowe
- Jak zarządzać absencją
- Finansowe i niefinansowe narzędzia do zarządzania absencją
- Efektywną komunikację w trakcie rozmów absencyjnych
- Ciekawe i przydatne teorie dotyczące komunikacji (okna Johari, kwadrat von Thuna, analiza transakcyjna)
- Budowanie dobrej atmosfery, sprzyjającej otwartej komunikacji w trakcie rozmów absencyjnych
- Prowadzenie trudnych rozmów – radzenie sobie z zastrzeżeniami i emocjami
Audyty warstwowe bezpieczeństwa
Najważniejsze zagadnienia wydarzenia:
- Czym jest audyt warstwowy BHP
- Jak stworzyć indywidualną dla firmy piramidę zarządzania bezpieczeństwem
- Czy wskazane jest różnicowanie zadań w obszarze BHP dla różnych poziomów zarządzania
- Dla jakich ról w zakładzie programować audyty warstwowe
- Szczegółowość kart oceny dla różnych poziomów zarządzania
- Audyty techniczne vs. behawioralne
- Jak angażować pracowników w audyty warstwowe
- Audyty warstwowe techniczne na każdym poziomie zarządzania – opracowanie standardu oceny technicznej – ćwiczenia praktyczne
- Audyty wspierające (audyty dedykowane firmom zewnętrznym wykonującym pracę na naszym obszarze, Snapshot Patroling Safety, audyty behawioralne, audyty techniczne dla utrzymania ruchu)
Obserwacje behawioralne w praktyce – warsztat online dla Obserwatorów
W trakcie warsztatu online Uczestnicy przejdą krok po kroku przez proces realizacji obserwacji behawioralnych i dowiedzą się:
- Jak minimalizować bariery / negatywne emocje wynikające z pozycji obserwującego i obserwowanego
- Jakie są najczęściej popełniane błędy podczas dialogu z audytowanym
- Jakie działania należy podejmować od identyfikacji zagrożenia podczas audytu do jego eliminacji
- Jak przekonać pracownika do otwartości podczas obserwacji i późniejszej komunikacji
- Jak minimalizować strach / obawy przed bezpośrednim kontaktem podczas obserwacji
- Jakie są różne metody mobilizowania pracowników do wdrożenia w życie audytów – obserwacje codzienną częścią moich zadań w zespole
- Jaki rodzaj komunikacji zastosować w przypadku
- Trudnego odbiorcy – agresor / ignorant /…
- Wycofanego w zespole / nadpobudliwego w zespole
- Łamiącego podstawowe zasadny – praca po swojemu
- Błędnie odczytującego panujące wytyczne BHP
Jak mówić z pewnością siebie podczas sytuacji trudnych i stresujących
CEL WARSZTATU: Nabycie i doskonalenie umiejętności skutecznej komunikacji pod presją i w stresie także podczas sesji nagraniowej.
CO ĆWICZYMY PODCZAS WARSZTATU:
- Poznanie aparatu mowy i własnych możliwości jego wykorzystania
- Ćwiczenia mówienia z pewnością siebie
- Praca z ciałem i wpływ postawy na swobodę mówienia
- Ćwiczenia oddechowe
- Ćwiczenia dynamiki mowy (głośność, tempo, ton, barwa głosu, głos jako narzędzie wywierania wpływu)
- Autoprezentacja i wizerunek podczas wystąpienia na forum, na co zwrócić uwagę w komunikacji niewerbalnej
- Jak ukryć emocje, zapanować nad drżącym głosem
- Techniki przemawiania w sytuacjach stresowych
Skuteczna rekrutacja, selekcja i onboarding pracowników produkcji
- Specyfikę kandydatów do działów produkcyjnych
- Masowość procesów rekrutacji
- Zasady Lean Manufacturing w odniesieniu do procesów HR
- W jaki sposób PRZYCIĄGNĄĆ kandydatów do firmy
- W jaki sposób WYBRAĆ idealnych kandydatów
- W jaki sposób ZATRZYMAĆ pracowników na dłużej
Jak skutecznie zarządzać pracownikami w procesie zmian w firmie: planowanie, angażowanie, realizacja, monitoring, ocena
Uczestnicy w trakcie szkolenia online poszerzą wiedzę m.in. w następujących obszarach:
- Własny styl zarządzania zespołem a nowe sytuacje organizacyjne / rynkowe
- „JA” szef – moja postawa wobec zmian i moja automotywacja do zmian
- Planowane zmian – jak należy przygotować i prowadzić proces planowania zmian oraz jak włączać w niego pracowników
- Skuteczna komunikacja w procesie zmian – jakie informacje, kiedy i w jaki sposób należy pracownikom przekazywać
- Angażowanie pracowników w proces zmian – techniki oddziaływania na pracowników zwiększające motywację do działania
- Dlaczego często pierwszą reakcją na zmianę jest opór – psychologiczne i socjologiczne źródła zachowań wobec zmian
- Monitoring i ocena procesu wprowadzania zmian
- Najczęściej popełniane błędy przy wprowadzaniu zmian i po zmianie – o czym należy pamiętać, żeby ich uniknąć
- Jak zapewnić trwałość rezultatów wprowadzanych zmian
Absencja – jakie rozwiązania skutecznie wpływają na jej obniżenie
Korzyści z udziału w szkoleniu:
- Poszerzenie wiedzy o różnych rodzajach absencji
- Poszerzenie wiedzy o aspektach psychologicznych absencji
- Poznanie możliwości mierzenia absencji oraz skutecznej analizy danych
- Zapoznanie się z dostępnymi możliwościami egzekwowania oczekiwań pracodawcy
- Przygotowanie firmy do skutecznych działań zmniejszających poziom absencji nieplanowanych
- Przygotowanie się do prowadzenia rozmów z pracownikami o absencji z uwzględnieniem aspektów prawnych i psychologicznych
Zarządzanie projektami – ciągłe doskonalenie w tym obszarze
CEL WARSZTATU: Nabycie i utrwalenie umiejętności bycia liderem projektu i członkiem zespołu projektowego.
REALIZACJA CELU NASTĄPI POPRZEZ:
- Zapoznanie z zaawansowanymi metodami i narzędziami wspomagającymi przygotowanie i inicjowanie projektów oraz z procesem zarządzania zmianą w projekcie.
- Analizę najczęstszych przyczyn porażek w projektach.
- Dostarczenie wiedzy i doświadczeń rozwijających kompetencje zarządzania projektami, ze szczególnym uwzględnieniem planowania i doskonalenia.
- Wykazanie roli harmonogramu jako istotnej części kontraktu między stronami projektu. Nabycie umiejętności niezbędnych do skutecznego tworzenia harmonogramów oraz analizowania ścieżki krytycznej uwzględniającej priorytety zadań.
- Wykorzystywanie pomiaru jakości i efektywności działań jako podstawy ciągłego doskonalenia.
- Rozwinięcie zaawansowanych umiejętności niezbędnych do efektywnego pełnienia kluczowych funkcji w strukturze projektu, jak: zaspokajanie potrzeb komunikacyjnych interesariuszy projektu, tworzenie planu zarządzania ryzykiem oraz nadzorowania prac projektowych.
Nowo mianowany Brygadzista, Mistrz, Lider
Efekty uzyskane dzięki udziałowi w szkoleniu online:
- Poznanie zagrożeń i szans, które są związane z nową rolą w zespole
- Identyfikacja własnego stylu kierowania zespołem
- Wiedza jak przygotować się na „wejście” do zespołu – expose, jego przygotowanie oraz jak je powiedzieć żeby było dobrze odebrane przez zespół\
- Poznanie metod i technik oddziaływania na poszczególnych członków zespołu i cały zespół
- Integracja, budowanie zaufania i autorytetu – jak właściwie ma realizować te zadania nowo mianowany przełożony
- Poznanie i przećwiczenie właściwego stosowania skutecznych metod kierowania pracą zespołów produkcyjnych z uwzględnieniem pandemii
- Rozpoznawanie i właściwe wykorzystywanie potencjału pracowników, tak indywidualnie, jak i zespołowo
- Przećwiczenie stosowania różnych metod i technik motywowania zespołu
- Prowadzenie zgodnie z założeniami rozmów ze współpracownikami – zasady przekazywania konstruktywnej krytyki, oceny oraz pozytywnej i korygującej informacji zwrotnej (feedbeck)
- Reagowanie na konflikty w sposób najbardziej adekwatny do sytuacji
- Bezpieczne, oparte na wiedzy, wejście w nową rolę Brygadzisty, Lidera, Mistrza
Rozwój metod na zawartość i czystość chromatograficzną
Podczas szkolenia zostaną omówione:
- Różne rodzaje metod oznaczenia ilościowego
- Różnice w metodyce badania czystości HPLC i GC
- Krytyczne parametry metody dla API i produktu leczniczego
- Przygotowanie próbek dla API i produktu leczniczego w badaniach chromatograficznych
- Badania degradacyjne i bilans masy dla API i produktu leczniczego
Praktyczne podejście do bezpieczeństwa maszyn na podstawie analizy przypadków z branży FMCG
W trakcie szkolenia online będę omówione m.in. następujące zagadnienia:
- Maszyny nowe – zasadnicze wymagania bezpieczeństwa dla maszyn Nowej Dyrektywy Maszynowej 2006/42/WE (Rozporządzenie MG z dnia 21 października 2008 r.)
- Maszyny stare, instalacje, narzędzia i inne środki pracy – minimalne wymagania bezpieczeństwa przy użytkowaniu maszyn Dyrektywy Narzędziowej 2009/104/WE (Rozporządzenie MG z 30.10.2002 r.)
- Maszyna, a maszyna nieukończona, maszyny zespolone, proces modernizacji maszyn
- Deklaracja zgodności, znak CE, tabliczka znamionowa
- Normy zharmonizowane
- Ocena ryzyka oraz metody redukcji ryzyka. Ryzyko pierwotne, rzeczywiste, akceptowalne
- Środki kształtowania bezpieczeństwa maszyn (Urządzenia ochronne odgradzające, Urządzenia sterowania oburęcznego, Urządzenia ochronne nieodgradzające bezdotykowe oraz czułe na nacisk, Procedury i środki informowania)
- Aspekty doboru technicznych środków kształtowania bezpieczeństwa
- Odległości bezpieczne
- Określenie poziomów niezawodności zgodnie z normą PN EN ISO 13849 1
- Stałe środki dostępu do maszyn – wymagania dla balustrad, podestów i schodów
- Wymagana dokumentacja podczas zakupu/modyfikacji maszyn
- Przykłady list kontrolnych
- Spełnienie wymagań minimalnych przy planowaniu oraz odbiorach inwestycji
Trudne sytuacje menedżerskie
Uczestnicy w trakcie szkolenia dowiedzą się jakie są:
- Blaski i cienie zarządzania zespołem z awansu wewnętrznego i przejścia z innej firmy
- Modele dynamiki zespołu i jak nimi zarządzać żeby zespół działał efektywnie
- Typowe i nietypowe problemy w realizowaniu działań coachingowych
- Pułapki w procesach decyzyjnych, z którymi możemy się spotkać i jak ich unikać
- Zachowania i postawy menedżera, które motywują i demotywują zespół do działania
- Efektywne techniki komunikacji indywidualnej i zespołowej, które pozwolą na poprawienie wydajności
- Techniki przeprowadzania trudnych rozmów z pracownikami i zasady przekazywania konstruktywnej krytyki
- Syndromy wypalenia zawodowego i jak się przed nimi chronić
Zarządzanie w kryzysie – jak przygotować biznes na nieprzewidywalne zdarzenia
EFEKTY UZYSKANE DZIĘKI UDZIAŁOWI W WARSZTACIE:
- Będziesz wiedział jak zarządzać firmą w kryzysie zewnętrznym i jak uodpornić się na katastrofy wewnątrz firmy
- Wiesz jakie są praktyki najskuteczniejszego zabezpieczenia firmy na kryzys i w czasie jego trwania
- Umiesz zaplanować działania, które powinny być podejmowane w firmie w sytuacjach kryzysów i katastrof, aby zapewnić ciągłość działania swojej firmy
- Znasz metody postępowania w sytuacjach skrajnych
- Będąc bezpieczniejszym będziesz podejmował lepsze i odważniejsze decyzje strategiczne oraz operacyjne
- Wymienisz doświadczenia z praktykami biznesu
Kim jesteś? |
SYTUACJA 1: Wybucha pożar w firmie |
SYTUACJA 2: Jest ogłaszana powszechna mobilizacja |
„Strażak” |
Wzywasz Straż Pożarną i zarządzasz ewakuację, a następnie: biegniesz na miejsce i ratujesz kogo się da, a potem co się da? | Czy jest to tylko jedno, proste ryzyko braku pracowników poborowych, które łatwo ominę? |
„Manager” |
Wiesz, że już działają osoby odpowiedzialne za bieżące działania ratunkowe, a Ty zwołujesz zgodnie z zasadami Sztab Kryzysowy, który kieruje akcją wraz ze służbami ratunkowymi oraz koordynuje pracę reszty firmy? | W Twojej firmie odrębnie rozważasz i przeciwdziałasz ryzykom związanym z: Mobilizacją poborowych? Powołaniem rezerwistów? Gotowością terytorialsów? Zwiększonym stresem pracowników? Nieplanowanymi absencjami? Współmałżonkami żołnierzy? |
CO WYBIERASZ? |
Sterylizacja ciepłem wilgotnym zgodnie z wytycznymi PN-EN 17665 i PN-EN 285
W trakcie szkolenia będę omówione m.in. następujące zagadnienia:
- Sterylizacja i rodzaje czynników sterylizujących
- Wymiana ciepła w procesie sterylizacji
- Usuwanie powietrza – dlaczego jest takie ważne
- Jakość pary wodnej
- Urządzenia
- Sterylizacja ciepłem wilgotnym
- Etapy walidacji
- Protokoły / procedury / formularze / raporty walidacyjne
- DQ, IQ, OQ
- PQ – Kwalifikacja procesowa / rekwalifikacja
- Kalibracja i weryfikacja sprzętu kontrolno-pomiarowego
- Testy Bowie Dick
Opracowywanie raportów zrównoważonego rozwoju ESG
Najważniejsze zagadnienia szkolenia:
- Wprowadzenie do pojęcia ESG i związanych z nim uwarunkowań w kontekście polityk unijnych
- Omówienie najważniejszych regulacji i standardów związanych z ESG
- Omówienie europejskich standardów sprawozdawczości w zakresie zrównoważonego rozwoju (ESRS)
- Ogólne zasady raportowania niefinansowego (zrównoważonego rozwoju) i zbieranie danych
- Metodyki opracowywania wskaźników
- Omówienie przebiegu wyboru wskaźników i układu raportu
- W trakcie szkolenia będą realizowane ćwiczenia praktyczne z zastosowania zasady podwójnej istotności, określenia łańcucha wartości oraz metodyki wybranych wskaźników.
Opracowywanie metod analitycznych HPLC i GC
W trakcie obydwu dni seminarium w odniesieniu do odpowiedniej metody Uczestnicy dowiedzą się:
- Jak poprawnie wykonać opracowanie metody analitycznej
- Jak poprawnie wykonać optymalizację metody analitycznej
- Dlaczego selektywność, dokładność, stabilność roztworów oraz czułość metody są parametrami krytycznymi
- Jak sprawdzić i ocenić metodę przed walidacją
Dodatkowo w części pierwszej dotyczącej HPLC Uczestnicy dowiedzą się:
- Jakie są najczęstsze błędy podczas opracowywania metod analitycznych
- Dlaczego poznanie właściwości analizowanych związków, zanieczyszczeń pozwala zaoszczędzić czas podczas opracowywania metody analitycznej
- Co to jest logD i jak wykorzystać to w praktyce
- Jaki wpływ na rozdział chromatograficzny mają bufory
W części drugiej dotyczącej GC Uczestnicy dowiedzą się:
- Dlaczego w analizie headspace najważniejsze jest dobranie odpowiedniego rozpuszczalnika
- Co się dzieje, jakie niepożądane efekty mogą wystąpić kiedy ciecz zamienia się w gaz
- Jak dobrać liner oraz watę do różnego rodzaju analiz
- Jakiego rodzaju problemów można oczekiwać gdy rozpuszczalnik jest źle dobrany podczas analizy nastrzykowej
Zarządzanie ryzykiem w jakości w celu kontroli i zapobiegania zanieczyszczeniom krzyżowym
W trakcie szkolenia dowiedzą się Państwo m.in.:
- Jakie są wytyczne w zakresie użytkowania wyposażenia i pomieszczeń w celu ograniczenia występowania zanieczyszczeń krzyżowych
- Jakie są środki techniczne i organizacyjne stosowane w celu zapobiegania zanieczyszczeniom krzyżowym
- Jak identyfikować ryzyka (matryca produktów, identyfikacja najgorszych przypadków, identyfikacja produktów o największej podatności na zanieczyszczenie krzyżowe)
- Jak przeprowadzić analizę ryzyka (za pomocą metody FMEA, opracowanie protokoły, zdefiniowanie skali dla szkodliwości, wykrywalność, występowania, drogi kontaminacji, powołanie zespołu)
- Jak dokonać analizy wszystkich etapów procesu od przyjęcia materiałów po otrzymanie produktu końcowego
- Jakie są metody kontroli ryzyka
- Jak postępować by redukować ryzyka
- Jak wdrażać działania naprawcze
- Co ująć w przeglądzie ryzyka
- Na co ostatnio zwracają uwagę inspektorzy
Zakładowe Akademie Rozwoju – jak szkolić pracowników wykorzystując wewnętrzne kompetencje
W trakcie warsztatu poszerzą Państwo wiedzę m.in. w następujących obszarach:
- Ścieżka przygotowania nowego pracownika na stanowiska techniczne
- Profilowanie pracowników podczas procesu rekrutacji
- Podstawy wdrożenia do pracy w przemyśle – analiza przykładu praktycznego
- Najczęściej popełniane błędy wdrożeniowe
- Tworzenie materiałów szkoleniowych na operacje techniczne
- Umiejętności manualne – jak je sprawdzać, jak je doskonalić
- Szkolenia w wirtualnej rzeczywistości
- Materiały filmowe z procesu produkcyjnego – przykłady praktyczne
- Operacje symulowane
- Szkolenia stanowiskowe – nadzór Team Leadera
- Analiza systemu szkoleniowego z Laboratorium symulacji linii produkcyjnej
Skuteczny Mistrz Produkcji
IX edycja
Efekty uzyskane dzięki udziałowi w warsztacie:
- Poznanie swoich mocnych stron w obecnej sytuacji oraz wzmocnienie słabszych
- Poznanie i przećwiczenie właściwego stosowania skutecznych metod kierowania pracą zespołów produkcyjnych
- Rozpoznawanie i właściwe wykorzystywanie potencjału pracowników, tak indywidualnie, jak i zespołowo
- Prowadzenie zgodnie z planem trudnych rozmów ze współpracownikami – zasady przekazywania konstruktywnej krytyki, informacja zwrotna
- Poznanie najnowszych technik, które pomogą motywować pracowników tak, aby byli zdolni osiągać najlepsze rezultaty
- Przećwiczenie sposobów oddziaływania na motywację wewnętrzną pracowników, których stosowanie bardzo zwiększa motywację pracowników do realizacji zadań powierzonych przez przełożonego
- Właściwe diagnozowanie trudności w procesie zarządzania zespołem produkcyjnym oraz poznanie skutecznych technik i narzędzi reagowania na nie
- Reagowanie na konflikty w sposób najbardziej adekwatny do sytuacji
Ziele konopi innych niż włókniste jako surowiec farmaceutyczny – praktyczne podejście do wymagań związanych z jego wytwarzaniem i obrotem
W trakcie szkolenia dowiedzą się Państwo m.in.:
- Jak uzyskać zezwolenie na wytwarzanie i obrót surowcem farmaceutycznym zawierającym ziele konopi innych niż włókniste
- Jakie są wymagania stawiane osobie odpowiedzialnej za substancje psychotropowe i środki odurzające w wytwórni i hurtowni farmaceutycznej
- Jakie procedury i zapisy są wymagane w dokumentacji związanej z wytwarzaniem substancji kontrolowanych
- Jak zapewnić właściwe warunki przechowywania w trakcie wytwarzania i dystrybucji
- Jak – krok po kroku – wygląda proces utylizacji substancji kontrolowanych
- Czego można się spodziewać podczas inspekcji GIF w zakresie wytwarzania i obrotu surowcem farmaceutycznym z konopi
Do wyników poprzez ludzi – jak stworzyć wysoce efektywny zespół
Dzięki temu szkoleniu Uczestnicy będą umieli:
- Stworzyć wizję unikatowej wartości swojego zespołu dla organizacji – wspólnie z ludźmi
- Określić odpowiedzialności i kompetencje w zespole niezbędne do realizacji celów
- Sprawdzić, na jakim poziomie przygotowania do efektywnego osiągania wyników jest zespół
- Zrozumieć i samodzielnie zdiagnozować etapy rozwoju zespołu
- Określić kroki, które są potrzebne aby przeprowadzić zespół do kolejnego etapu
- Poznać kilka narzędzi diagnozy różnych typów ludzi w zespołach
DLA CHĘTNYCH MENEDŻERÓW MOŻLIWA DODATKOWA DIAGNOZA NARZĘDZIEM DISC TTI SI (nieobowiązkowo, badanie płatnie). Uczestnicy zrobią test przed szkoleniem, otrzymają raport i będą mogli odwoływać się do tych informacji w trakcie szkolenia.
Skuteczna motywacja pracowników produkcji
Cel szkolenia: Przygotowanie Uczestnika szkolenia do skutecznego motywowania pracowników z uwzględnieniem obecnej sytuacji, tak żeby móc realizować wyznaczone cele i wprowadzać zmiany z zaangażowaniem zespołu.
W trakcie szkolenia skoncentrujemy się na doskonaleniu wiedzy oraz realizacji ćwiczeń dzięki którym Uczestnik:
- Poszerzy wiedzę z praktycznych narzędzi motywacji pracowników produkcji, z uwzględnieniem najbardziej efektywnych motywatorów w obecnej sytuacji
- Pozna poziomy dojrzałości swoich pracowników, a dzięki nim zobaczy mocne i słabe strony pracowników oraz jak mocne wzmacniać, a słabe doskonalić
- Dowie się co dla pracowników produkcji jest kotwicą w motywowaniu codziennym
- Zwiększy efektywność zarządzania zespołem
- Zobaczy z dystansu czego oczekują od Szefa pracownicy produkcji w sytuacji pandemii
- Wyznaczy cele indywidualne i zespołowe oraz je zakomunikuje w sposób nieinwazyjny, a efektywny
- Zobaczy zachowania i postawy osoby zarządzającej, które motywują i demotywują zespół do działania
- Wyznaczy i zdeleguje zadania pracownikowi produkcji w angażujący sposób
Audyt behawioralny bezpieczeństwa (BBS)
VI edycja warsztatu online
Najważniejsze zagadnienia webinaru szkoleniowego:
- Audyty behawioralne – od teorii do praktyki
- Czego uczymy pracownika podczas audytu behawioralnego
- Od identyfikacji zagrożenia podczas audytu do jego eliminacji
- Rola kadry kierowniczej i pracowników w budowaniu kultury bezpieczeństwa pracy
- Piramida zarządzania bezpieczeństwem – zarządzanie na każdym poziomie
- Audyt behawioralny w ręku pracownika – funkcja Kapitana bezpieczeństwa
- Audyt behawioralny nastawiony na prewencję
- Jak przygotować zakład by wzmocnić nowe, pożądane postawy prewencji
- Zmiana standardu obserwacji
- Narzędzia wspomagające management – zarządzanie wzrokowe, zmiany organizacyjne, kontrola behawioralna, szkolenia
Programy oszczędzania energii i mediów
Zagadnienia omawiane podczas konferencji:
- Dekarbonizacja zakładów Volkswagena
- Zbieranie informacji dotyczących procesów energochłonnych
- Analiza danych i opracowanie planów poprawiających efektywność energetyczną
- Obniżenie kosztów produkcji poprzez optymalne wykorzystanie energii
- Jak sprawdza się własna energia z OZE w zakładzie produkcyjnym
- Skuteczne zarządzanie energią w przedsiębiorstwie
- Modernizacja istniejącej infrastruktury
- Optymalizacja zużycia energii
- Efekty szeroko zakrojonych działań
- Poprawa efektywności
- Oszczędne gospodarowanie chłodem
- Oszczędzanie energii do produkcji sprężonego powietrza
- Narzędzia cyfrowe w zarządzaniu energią dziś i w przyszłości
- Quick wins w obszarze mediów – działania przynoszące szybki zwrot z inwestycji